Na nedávném autosalonu v Ženevě Mitsubishi představilo v evropské premiéře „Concept XR-PHEV".
Concept XR-PHEV (tj. „X (cross) over Runner") poprvé představený v listopadu 2013 na 43. ročníku autosalonu v Tokiu je další generaci crossoveru nižší střední třídy využívajícího plug-in hybridní elektrický pohon (PHEV) pohánějící přední kola.
Celkový výraz klínovité charakteristické linie a vpřed skloněné siluety je inspirován dynamikou skloněného sprintera startujícího z bloků. Svalnaté blatníky těsně obepínající ohromné pneumatiky společně s nízkou světlou výškou, která se směrem dozadu mírně zvedá, jasně naznačují agilní a všestranné jízdní schopnosti tohoto konceptu.
Z předních partií soustřeďujících pozornost k logu složenému ze tří diamantů lze bezpochyby vyčíst dynamičnost a funkčnost SUV. Rám masky chladiče začíná již pod adaptivními světlomety a pružně se přizpůsobuje záhybům karoserie.
Do střechy konceptu XR-PHEV jsou vestavěny solární panely sloužící k dobíjení baterie pro napájení přídavného vybavení. Na zadní hraně střechy najdeme spoiler s proměnným sklonem, jenž mění své nastavení podle aktuálních jízdních podmínek.
Concept XR-PHEV používá lehký a velmi úsporný systém PHEV pohánějící přední kola odvozený od již prověřeného systému, který funguje v Outlanderu PHEV.
Systém PHEV v tomto novém uspořádání zahrnuje přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,1 litru s přímým vstřikováním a variabilním časováním sacích ventilů MIVEC; dále vpředu jeden (namísto dvou jako v Outlanderu PHEV) lehký, kompaktní a vysoce účinný elektromotor s pomocným měničem; a konečně vysokokapacitní baterii pod podlahou vozu. Měnič slouží ke zvýšení výkonu i účinnosti elektromotoru a generátoru.
Plug-in hybridní systém pohánějící přední kola bez elektromotoru vzadu umožnil snížení hmotnosti a snížení třecích ztrát, což se odráží v menší spotřebě paliva i elektřiny; právě to dokáží velmi ocenit zájemci o cenově dostupnější a menší vozy nižší střední třídy, kam by patřil i Concept XR-PHEV o délce 4370 mm.
Pohonná jednotka koncepčního vozu XR PHEV kromě výchozího režimu čistě elektrické jízdy automaticky volí ze dvou dalších režimů - sériového hybridního režimu a paralelního hybridního režimu - vždy podle aktuálních jízdních podmínek a stavu dobití baterie, podobně jako v případě Outlanderu PHEV.
Ve stejném duchu je dle požadavků řidiče umožněna čistě elektrická jízda v libovolném bodě zvolené trasy. Pokud se snižuje stav dobití baterie, je možné s využitím režimu nabíjení baterie nebo režimu úspory baterie udržet/zvýšit dobití baterie.
Concept XR-PHEV je dále vybaven palubními zásuvkami 100 V AC (střídavého napětí), jejichž prostřednictvím lze napájet spotřebiče o celkovém příkonu až 1500 W. Kapacita této soustavy odpovídá přibližně jednodenní spotřebě průměrné domácnosti - při napájení ze samotné baterie, resp. až 10 dnům v případě dobíjení baterie spalovacím motorem.
Zveme vás na 1. ročník multižánrového hudebního festivalu, který se koná tam, kde na to nejste zvyklí. Na louce u řeky pod...
Divadelní soubor J. K. Tyl z Českých Budějovic, v režii Romana Kříže uvádí nejslavnější detektivní hru Agathy Christie. Vychutnat si ji...
Pohádka podle předlohy příběhu Karla Jaromíra Erbena, hudby Angela Michajlova a textů Eduarda Krečmara. Pro Divadelní soubor Natalie Venturové napsal scénář Radovan Snitil, který...
Cílem webu Živý region je infornovat o dění na Strakonicku, Blatensku, Vodňansku, Volyňsku a Horažďovicku, ale i Prachaticku, Vimpersku nebo Písecku. Chceme pomoci jednotlivcům nebo organizacím dát vědět o jejich činnosti. Nabízíme pomocnou ruku a bezplatný prostor pro prezentaci všem, kteří pořádají sportovní, kulturní nebo i úplně jiné akce pro veřejnost.