Po pětiletém čekání přichází netrpělivě očekávaný hatchback Honda Civic Type R. Zcela novou Hondu Civic Type R, která je označována jako „silniční závoďák", pohání nejextrémnější a nejvýkonnější motor Type R, který byl kdy vyroben.
Nový Civic Type R byl zkonstruován tak, aby přinášel dynamický a špičkový výkon nejen na rychlých i klikatých silnicích, ale i na závodním okruhu. Zároveň nabízí snadné ovládání a praktické uspořádání.
Tento model, dostupný pouze s pětidvéřovou karoserií a ve dvou verzích, má ambice vrátit značku Honda mezi přední výrobce výkonnostních hatchbacků s pohonem jedné nápravy. V Evropě bude jeho prodej zahájen v červenci 2015.
Pod kapotou nového modelu Civic Type R tepe zcela nový přeplňovaný 2,0 litrový benzínový motor VTEC TURBO s přímým vstřikováním. Maximální výkon je 228 kW (310 k) při 6 500 ot./min a maximální točivý moment je 400 Nm při 2 500 ot./min - obě tyto hodnoty jsou vyšší, než u všech předchozích modelů Honda Type R.
Viditelným odkazem na inspiraci, která stojí za modelem Type R, je jasně červený kryt hlavy motoru a hliníkové sací potrubí, připomínající úspěšné závodní vozy Civic.
Tento motor s maximálními otáčkami 7 000 ot./min, který je součástí nové generace motorů Honda Earth Dreams Technology, je vybaven zdokonaleným turbodmychadlovým systémem, a zahrnuje technologii VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control) a variabilní časování ventilů na vačkových hřídelích sacích i výfukových ventilů (dual VTC). Tato technologie posiluje točivý moment v nízkých otáčkách a zároveň zajišťuje maximální akceleraci v celém rozsahu otáček.
Přístup k aerodynamice modelu Civic Type R využívá specifické prvky, které vytvářejí přítlak. Pozornost, která byla věnována proudění vzduchu nejen okolo vozu, ale také jeho vnitřkem, zajistila záporný vztlak (neboli proud vzduchu, který přitlačuje vůz k vozovce) na obou nápravách v kombinaci s minimálním aerodynamickým odporem. To se projevuje zejména v přední části a zajišťuje stabilitu při vysokých rychlostech včetně maximální rychlosti 270 km/h.
Nový a téměř zcela plochý podvozek napomáhá proudění vzduchu pod vozem a v kombinaci se zadním difuzorem optimalizuje přítlak - účinně „přisává" vůz k vozovce. Široký přední rozdělovač a hluboké boční prahy rovněž ovlivňují proudění vzduchu, které vytváří tlak na přední nápravu a omezuje vztlak, zatímco specifická konstrukce předního nárazníku eliminuje vzdušné turbulence okolo předních kol, vylepšuje stabilitu při vysokých rychlostech a dále omezuje vztlak.
V interiéru byla provedena řada estetických a funkčních změn určených výhradně pro nový model Type R. Vznikl tak kokpit, který je vhodný nejen pro závodění na okruhu, ale rovněž podporuje sportovní pocit při každodenní jízdě. Zcela jedinečná sedadla, volant a řadící páka modelu Type R zohledňují polohu při řízení, viditelnost nejdůležitějších informací a požadavky řidiče na ovládání.
Zveme vás na 1. ročník multižánrového hudebního festivalu, který se koná tam, kde na to nejste zvyklí. Na louce u řeky pod...
Divadelní soubor J. K. Tyl z Českých Budějovic, v režii Romana Kříže uvádí nejslavnější detektivní hru Agathy Christie. Vychutnat si ji...
Pohádka podle předlohy příběhu Karla Jaromíra Erbena, hudby Angela Michajlova a textů Eduarda Krečmara. Pro Divadelní soubor Natalie Venturové napsal scénář Radovan Snitil, který...
Cílem webu Živý region je infornovat o dění na Strakonicku, Blatensku, Vodňansku, Volyňsku a Horažďovicku, ale i Prachaticku, Vimpersku nebo Písecku. Chceme pomoci jednotlivcům nebo organizacím dát vědět o jejich činnosti. Nabízíme pomocnou ruku a bezplatný prostor pro prezentaci všem, kteří pořádají sportovní, kulturní nebo i úplně jiné akce pro veřejnost.